Интересни агро новини

Вино от боровинки е най-полезно сред вината

Вторник, 07 Февруари 2012 12:44
5280
com_content.article
(5 гласа, оценка 4.00 от 5)
Вино от боровинки е най-полезно сред вината4.00 от 50 от общо 5 гласували.

боровинки Виното от боровинки може да допринесе повече полза за здравето на човек, отколкото белите и много червени вина, смятат сътрудници на Университета във Флорида (САЩ).

В проучването те сравняват съдържанието на антиоксиданти в боровинковото, бялото и червеното вино от грозде. Антиоксидантите са противоокислителни вещества, които предпазват клетките от вредните молекули, наречени свободни радикали. Анализите са извършени с помощта на метода за измерване на капацитета на адсорбция по отношение на кислородните радикали.

Резултатите са показали, че виното от Флорида произведено от боровинки, съдържа повече антиоксиданти от всички изследвани бели вина и с 20% повече антиоксиданти от червените вина, които традиционно са богати на антиоксидантни вещества. От това може да се направи следното заключение: ако „се лекувате” с гроздово вино, преминете на вино от боровинки, определено няма да бъде по-лошо.

През 2009 г. Флорида допринесе за САЩ 70 милиона долара от боровинки. Топлият климат позволява на щата първи да доставя през пролетта пресни плодове в магазините. За производството на вино обикновено се използват боровинки с дефекти или узрели по-късно.

Резултатите са публикувани в списанието Sustainable Agriculture Research.

Припомняме, че включването на боровинки и къпини в диетата предпазва организма от сърдечно-съдови заболявания и диабет, тъй като тези плодове възпрепятстват отлагането на мазнините в областта на корема, понижават холестерола и кръвната захар. Смята се също така, че боровинките помагат против стареене и метаболитен синдром.

Етикети:

Коментари (0)Add Comment

Напишете коментар
Трябва да влезеш с твоя профил, за да коментираш.

busy