Вход

Регистрация

Грейпфрут - да ядем или да не ядем?

 

(24 гласа, оценка 4.79 от 5)

ГрейпфрутСъществуват някои продукти, които като някои специални хранителни добавки, създават благоприятни условия за изгаряне на мазнини. Един от тези продукти е грейпфрута. Грейпфрута е уникален с това, че понижава нивото на инсулина, което се дължи на разтворими растителни влакнини, наричани пектин. Пектинът забавя скоростта на проникване на глюкоза в кръвта, забавя освобождаването на инсулин. Друг важен компонент - това е витамин С съдържанието, на който в един грейпфрут достига 90 mg. Изглежда, че грейпфрута не носи нищо друго, освен полза. Все пак, не всичко е така просто.

Грейпфрута и жените

Група американски учени от Университета на Южна Калифорния и Хаваите, изследват повече от 50 хиляди жени, и достигат до извода, че при тези, които ядат ежедневно най-малко една четвърт грейпфрут, рискът от рак на гърдата е с 33% по-висок, отколкото при онези, които не включват грейпфрут своята диета. Следва да се отбележи, че експериментът не взема под внимание тези рискови фактори като слънчевата радиация, липсата или наличието на раждане или аборт, както и много други. Но въпреки тези резерви, все пак си струва да се внимава.

Грейпфрут и лекарства

Доказано е, че грейпфрута е не съвместим с много лекарства. Например, жените приемащи противозачатъчни хапчета и сок от грейпфрут сутрин, един ден може да установят, че са бременни, а приемащите антидепресанти - че са малко депресирани.

Какъв е резултатът?

Необходимо ли е да се откажем от грейпфрута? Разбира се че не. Но малко предпазливост няма да навреди - не си струва да се увличате в яденето на „райски цитруси” и сокът от тях, особено ако приемате лекарства. Хапването на грейпфрути влияе неблагоприятно на зъбите, венците, лигавицата на хранопровода и стомаха, защото имат много висока киселинност.

Диетолозите съветват да се ограничим само до един плод седмично. В умерени количества, грейпфрута помага на храносмилането. Органичните киселини, пектина, целулозата, растителните протеази – всички те увеличават скоростта на придвижване на храната, прочистването на червата, активизират дейността черния дроб и подобряват метаболизма на мазнините. Без физическо натоварване и намаляване на приетите калории е малко вероятно да се отслабне.

Потребители, участващи в дискусията

  • Много полезна статия, благодаря. Наистина трябва да се замислят тези, които ежедневно се стараят да приемат този плод, с надеждата , че ще отслабнат. Но, както се подчертава това не е никаква гаранция, а освен това и крие рискове. Важното е ограничението , мярката към всичко което консумираме. Но за съжаление не го правим, а търсим лекия начин.

Моля, влезте за да може да коментирате